fredag 2 mars 2012

Wiiiiiiii TÄVLING!!!

Tjohooo, äntligen fredag och denna helg är det agilitytävlingar!! Som jag har längtat, känns som det var evigheter sedan. Visst det blir en lång resa men attans vad kul det ska bli. Vet inte varför jag är så taggad, Wiola och jag har ju liksom ingen chans mot alla snabba men det är väl vårkänslorna som spirar eller så är det min lilla prins som har fått mig så taggad även om det är ett år kvar innan han ens får tänka på att börja tävla, eller så är det bara så att det var evigheter sedan Wiola och jag tävlade...., hur som, kul ska det bli. Vi åker i morgon kl. 8 hemmifrån eftersom tävlingarna inte börjar förens vid 14 tiden. Tänkte försöka komma ner i tid så vi hinner till stugan först och göra iordning samt gå med hundarna ordentligt. Hundarna som ska tävla är Wiola, Amiga, Filur och Aqui, tror även att Izi får följa med till Hammarö och sen får de nog sussa hos oss till på måndag så åker de på sportlov sen. Ska bli härligt att rå om labbetjejjerna lite igen.

Att Amiga är lite speciell vet ju alla men att detta verkar ha blivit hennes favoritplats framför mjuka fåtöljer, soffan, hundbäddarna etc. kan inte jag riktigt förstå. En hård hylla i bokhyllan där hon ofta sitter eller ligger, knäppa lilla hund....


Har även varit lite nervös idag för prinsen har kastrerat sig. Men allt gick bra och han var pigg redan när jag hämtade honom men nu sussar han gott.


Älskar min veterinär, det är så härligt avslappnat och lantligt på nåt vis. Man åker dit och eftersom hon inte söver själv så kommer en kille från Bollnäs Sjukhus och sköter narkosen. Man får vara med under sövningen medans vi pratar om ditt och datt, sen åkte jag ut med lite dagishundar i skogen och en timme senare kan man hämta honom och hela tiden är hunden med och behöver aldrig sitta själv i nån bur eller så. Det känns så otroligt tryggt och härligt!! Gudrun du får ALDRIG gå i pension!!

Nej, nu ska det lagas mat, packa och kanske kollar jag på lite bandy nu när det går på TV, fast de övriga i familjen är givetvis på plats. Hoppas Bollnäs vinner!!

TREVLIG HELG!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar