tisdag 13 mars 2012

Rallystjärnor!!

I söndags åkte jag och alla doggsen till Fagersta för att tävla off. rallylydnad för första gången i mitt liv. Tävlingen var väldigt seg men det var jättekul att pröva på något nytt. Otroligt roligt att se så många olika raser och olika åldrar på förarna. Det var bla. en jättehurtig 80 årig tant som tävlad med stor framgång. Jag gillar verkligen denna sport då den verkar aktivera så många "vanliga" hundägare.

Till själva tävlingen då så var det Amiga och Filur som fick tävla två nybörjarklasser var. Båda var superduktiga men tyvärr klantade matten till sig lite och fick lite förarfel här och förarfel där. Inte helt lätt det här med rallylydnad och tyda alla skyltar på rätt sätt och så som domaren vill. Men det räckte gott och väl till uppflyttningspoäng med båda hundarna i båda klasserna så nu är det bara ett resultat kvar innan de blir uppflyttade till nästa klass. Duktiga hundar jag har.


Igårkväll var det agilityträning i Hertsjö. Tina hade byggt en rolig bana som jag körde delar av med Dominus och Filur fick träna balansbom och A-hinder. Jättekul träning med många duktiga vovvar. Ikväll blir det kurs för Annika för Jocke och Amiga och sen får vi ladda inför helgen då det blir tävlingar i Rättvik, längtar!!

Man kan inte annat än att vara lycklig när man vaknar tidigt på morgonen och det redan är +7 grader ute. Verkar bli en otroligt härlig dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar