måndag 12 mars 2012

Calles valp är född!!!!

Wiii, i fredagskväll föddes Calles lilla mellanpudelvalp. Det blev en tik och två hanar. Vi ville ju helst ha en tik men då Lena (uppfödaren) ska behålla en tik så blev det ingen kvar till oss men en hane går väl lika bra, spelar liksom ingen roll. Så istället för en liten Eivor eller Estrella så får Calle nu leta pojknamn på bokstaven E, förslag mottages tacksamt!!

Första valpen var en hane på 251 g, en riktig klump, sen kom det en liten, liten hane på 152 g och sist en tik på 224 g. Alla valpar är pigga och äter som bara den. Så om allt fortsätter att gå som det ska så flyttar en av dem hem till oss första helgen i maj!!

Se så söta....., här ser man verkligen hur liiiiten lilla hanen är... (kanske en ny liten Amiga)


I lördags flyttade vi ut vår agilitybana, måste vara rekordtidigt. Så härligt att få träna ute på stora ytor. Det blir säkert något baksalg i vädret men jag tror inte det blir långvarigt i så fall. Så bra att ha en agilityplan i lite lutning och solen på hela dagarna. Så snart är det nog upptorkat ordentligt.

Vårkänslor.....!







4 kommentarer:

  1. Elliott? Elis? Fast Elis tror jag redan det finns en pudel som heter...

    SvaraRadera
  2. Åh va spännande!!! Men ta den lilla ni måste ju tänka på framtiden för bilmetro.se åsså vill vi ha Calle tillbaka i laget.
    Sen röstar jag på Lailas förslag på Enduro :)

    SvaraRadera
  3. Va kul med smått! :) :) Och så skönt det ser ut att träna ute igen! Jag längtar också...

    /Helena PR

    SvaraRadera
  4. Åh va kul med valp! ENZO tycker jag :-) Min Enzo är i hundhimlen nu... Lycka till med valpen! :-)

    SvaraRadera