måndag 5 mars 2012

Härligt trött!

Man är seg så här efter en tävlingshelg långt borta men oj vad skoj det är att vara på tävling. Fattar inte riktigt vad det är som gör att det är så kul att åka långt, gå upp tidigt för att tävla några minuter. Men man är i alla fall inte ensam om detta för det är många härliga agilitymänniskor som kuskar runt lika dant, år ut och år in. Ska bli extra härligt sen när man får ta fram husvagnen och sticka iväg.

Våra hundar har varit jätteduktiga. Det blev många lopp för Jocke som hade både Amiga, Filur, Aquie och på söndagen även Izi att springa med. Själv sprang jag med Wiola och hon var riktigt rolig, pigg och glad. Hon gjorde fina lopp men jag klantade till det nån gång så det blev två nollade hopplopp med en 5:e plats som bäst. Inga filmer på oss men jag filmade alla Jockes lopp och oj vad det är nyttigt att titta på.

Amiga gick jättefint och i Linköping vann hon agilityn och kom 2:a i hoppen. I Hammarö diskade hon sig i första agilityn där Jocke missbedömde placeringen på ett hinder hon skulle runt, sen vann hon första hoppklassen och sen en disk i sista där koncentrationen hade tagit slut. Alla deras lopp är här:


Filur nollade fyra av fem lopp men det går lite för långsamt för att få bra placeringar. Klätterhindren spökar fortfarande så släpper det kan han spara många sekunder. Men han är duktig vår lilla Filur, han klarar så svåra saker fast han inte har tränat dem, en klok vovve är vad han är. I agilityklassen i Hammarö var det många disk, men Filur klarade banan och kom 2:a, han kom även 9:a i en hoppklass.
Här är Lurens lopp:


Jocke körde ju även labbetiken Aquie och det är en riktig racerlabbe. Hon är så himla duktig och med lite fler lopp tillsammans tror jag de kan bli superbra. Många fina lopp och bra tider men med nåt skitfel här och där. Hon nollade två hoppklasser och kom 10:a i en och 5:a i en med riktigt bra tider.

 

På söndagen körde Jocke även labben Izi då Ulf var tvungen att åka hem. En riktig pärla det också men inte så lätt när man inte är samkörda men jag tycker många av loppen var bra ändå.


Tävlingen på söndagen drog ut på tiden så det blev en sen hemkomst på söndagkväll. Hampus hade gjort en så fin tårta till Jocke som fyllde 19 år. Det blev dåligt med firande under söndagen men vi tog igen det ikväll istället och åt Hampus superfina och supergoda tårta. Hjälp vad fort åren går, min lilla plutt är 19 år!!!!!


Blev så sugen på att åka upp till fjällen. Lena och Ulf som äger Aquie och Izi var och hämtade dem idag och fortsatte sedan upp till fjällen för skoter, fiske etc och då blev jag så sugen... Minns några vintrar när man var liten då vi var i Blåsjön och åkte skoter.., sååååå härligt!! Ja, ja, nån gång får vi nog tid med det också. Jag har ju sagt i många år att jag ska fjällvandra nån vår eller höst och nu har jag faktiskt till och med köpt en bok om fjällvandring med olika leder etc. så snart kanske.....

Känns som det blir en tidig kväll för mig, ögonenlocken trillar liksom ner...., god natt!!

1 kommentar:

  1. Gulle-Hampus!

    Och grattis till bra lopp, så riktigt bra ut på film! Och ett speciellt stort grattis till en andra plats, det är banne mig inte illa det!

    Liza

    SvaraRadera