torsdag 15 mars 2012

Firad!!!

Ja, så har ett år gått igen och man har blivit firad. Dagen började med sjönsång från alla mina killar, alltså ni skulle höra hur vackert det låter...., man börjar dagen med ett härligt skratt i alla fall. Fina presenter fick jag och frukost på sängen. Efter en dags jobbande så blev det smörgåstårta och lite firande även på kvällen. En härlig dag med många fina presenter bla en fin tröja, blomstercheckar, presentkort på Mobackes och denna fina från Calle, blev så glad!


Smaskens......


Det är härliga dagar nu när solen skiner och snön minskar mer och mer, skulle vilja ha dem lite längre bara. Jag fattar inte hur timmarna kan swicha fram så fort, jag hinner inte med allt jag vill göra.... Vårklippningarna har tagit rekordfart och kalendern är proppfull men jag älskar det , det är så kul att göra alla vovvar (och katter) fina och få bort den gamla trötta vinterpälsen. Det är ändå rätt varierande jobb eftersom det finns så otroligt många raser. Nackdelen med våren är att just nu är det superlerigt på vissa ställen i skogen så bilen och dagiset luktar väldigt gott, blöt hund och lera...., lite otacksamt att städa bara för det är lika skitigt bara en promenad senare...., men det är det värt, våren är såååå välkommen!!

Har jag berättat att Dominus och jag går en grundkurs på nätet. Den har precis börjat och det verkar skitkul. Synd bara att jag inte har haft så mycket tid att träna men vi ska skärpa oss. Vi är på första lektionen och den handlar om lek. Vi ska lära hunden att kampa på olika sätt, filma det och visa för "klassen" och så får vi tips och idéer på hur vi ska fortsätta. Under kursens gång kommer vi att gå igenom lek, självkontroll, shaping, fotgående, stå, sitt, ligg, apportering och signalkontroll. Jag har fått till en film där vi kampar och byter leksak och ska snart spela in en till där han ska springa och hämta en leksak och snabbt vända upp mot mig för att släppa och ta nästa leksak. Det är långt ifrån klart men det går frammåt och kul är det.

Nej, nu är det dags för fakturering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar