onsdag 1 februari 2012

Vibb, vibb!!

I måndags var det agility i Hertsjö. Försökte filma Filur lite så kiropraktorn kan kolla och jämföra lite med filmerna före behandlingen och efter. Dominus gjorde en hel kombination med lång tunnel, kort tunnel och ett hopphinder. Han körde på höger och vänster sida och skötte sig riktigt bra.

Igår tisdag fick Filur laserbehandling av ej tjej som heter Anna. Oj, vad skönt han tyckte att det var. Hon kom hem till mig när hon hade jobbat klart i ladugården och Filur höll på att somna på golvet. Tror jag ska försöka köra igenom mina hundar regelbundet, iallafall tävlingshundarna.

På kvällen åkte jag hem till Eva-Lena där The Secret gänget samlades för en mysig kväll. Eva-Lena bjöd på så god soppa med tillbehör så man ville liksom aldrig åka hem. Tänk om jag vore hälften så nyttig som henne..., oj vad hon kan myckt om mat. Jag äter helt fel, det kom jag fram till i alla fall, men, men. Hoppas vi kan träffas lite mer regelbundet nu för det är så mysigt att bara sitta och prata samt bli påmind lite.

" Det är meningen att du ska ha ett fantastiskt liv!!"

" Det är dina tankar som avgör om dina ord och handlingar kommer att bli positiva eller negativa"

" Allt du ger i livet är det som du får tillbaka i livet. När du ger positivitet, så får du positivitet tillbaka. Om du ger negativitet får du negativitet tillbaka"

"Människor som har fantastiska liv tänker och talar om det de älskar mer än om det de inte älskar"

Ja, man kan hålla på i oändlighet men det är lite häftigt hur mycket man kan göra med sina tankar och då inte bara i hundträningen utan jämt... Förra gången så läste vi boken The Secret hemligheten och nu ska vi läsa The Secret Kraften. Längtar redan till nästa gång.

Idag åkte jag ner till Kilafors Hundhall och tränade lite lydnad. Amiga gick bra i allt utom fjärret..., helt plötsligt kunde hon inte göra ett enda skifte hon bara låg och tittade på mig...hm..., vi gjorde lite lätt och sen lossnade det igen, ja, ja... Dominus gjorde fritt följ för andra gången i sitt liv, första var ju i söndags när vi började att introducera det. Asså denna hund är smart...., jag visade två gånger att det var belöning på vänster sida, han hoppade upp lite men fick då ingen belöning och sen gick han fint fick belöning och sen när jag sa fot så gick han ca 3 meter i rätt position med höga frambensrörelser som värsta piaffhästen...., vilken skön attityd på den lilla vovven. JAG ÄLSKAR HONOM!!!

Nu längtar jag tills Pär kommer hem för min vibbplatta har kommit......(hihi, ja jag har köpt en till Häggesta Hund och Katt). Vill testa den nu men den är så tung så jag orkar inte lyfta in den...., hoppas han inte blir så där sen som han brukar vara för jag vill att han kommer NUUUUU!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar