fredag 3 februari 2012

Bästa Amiga!

Ni som inte vill höra skryt får sluta läsa nu.

Fick meddelande från Svenska Pudelklubben att Amiga har blivit årets agilitypudel small 2011 och även årets vinstrikaste viltspårspudel i SPK norra, duktig krulltott vi har. Och apropå listor så kom hon 2:a bland agilityhundarna i Bollnäs BK endast slagen av bordercollien Floyd och så kom hon 2:a på Sveriges Hundungdoms listan årets agilityungdom och så kom hon totalt 6:a (tror jag) på årets agilityhundslista över alla smallhundar i hela Sverige. Ett bra år helt enkelt!! Men det bästa av allt är att hon har gjort så grymt många bra lopp i agilityn och haft en otrolig jämnhet. Vad sägs om ca 40 nollade individuella lopp varav ca 37 st är vinster under året! Hon har även gjort 6 st nollade lopp i Finland varav ALLA var vinster! I början på året så trodde jag det skulle bli mycket fort och fel med Amiga, men Jocke har lyckats otroligt bra att lotsa runt den här lilla virrpannan som tydligen har hjärnan med sig och kan prestera så många bra lopp. Tänk om man bara hade en liten gnutta av all den energi som Amiga har!!

6 kommentarer:

  1. JAg håller tummarna för en landslagsplats i år, DET tror jag vore kul att se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vore himla kul men det är mycket som ska stämma.

      Radera
  2. Hon är ju GRYM lillpärlan eran!!!! :D Stort Grattis till ett kanonår!! Men vänta bara på Dominus..han har DET han med ;)

    SvaraRadera
  3. Tufft! Jag är grymt imponerad :)

    Liza

    SvaraRadera
  4. Grattis till duktiga Amiga! :)

    /Helena PR

    SvaraRadera
  5. Bästa lilla duracellen!!! :D

    SvaraRadera