onsdag 8 februari 2012

Mersmak!

I helgen har Amiga och jag varit i Rättvik och tävlat lydnad. Det var debut i lydnadsklass 3 och jag måste säga att hon var jätteduktig. Fick lite smått ångest när jag såg de första ekipagen innan mig på lördagen och jag insåg att programmet är ju JÄTTELÅNGT...., insåg då på en gång att vi inte var färdiga för detta. Jag har tränat alldeles för korta och intensiva moment och länkningar.... med väldigt många belöningstillfällen...., hm... nu skulle hon fixa ett program som vi klockade till mellan 8-10 minuter utan belöning....

Men hon fixade det ganska bra. Vi fick i och för sig ett tredje pris båda dagarna men så fort det blir en nolla så rasar man ganska kraftigt. På lördagen tex. tjuvade hon på inkallningen på rutan och då är det ju noll och på söndagen fick hon 10 på rutan..., hon tog rätt vittring båda dagarna och ja, hon gjorde många bra saker. Fjärret blev det många dk:n på och det beror nog på att det inte är riktigt befäst pluss att det ligger sist i programmet. Men summa sumarum är att jag blev peppad av denna helg, hur konstigt det än låter så kändes inte förstapriset så jättelångt borta ändå. Nu ska vi träna på och försöka igen!!


Annars så bestod helgen av fotboll, Jocke spelade Ljusnan Cup och jag hann med att kolla på några matcher. Riktigt bra gick det för grabbarna men åkte ut i semi, attans..... Hampus och jag var även på bio på söndagkvällen "En gång i Phuket". Precis en sån film som passar en söndagkväll när det är kyligt ute.

1 kommentar:

  1. Vad kul att det känns så bra! Då får hon och Focus tampas med varandra på lördag i Edsbyn såg jag :)

    SvaraRadera