måndag 20 februari 2012

Oj vad roligt!!!

Men nu har det varit fullt upp ett par dagar och som vanligt när jag har jättemycket att göra får jag för mig att göra såna där saker som jag egentligen inte behöver göra....

Det hela började med att jag kom på att vi kunde ha kontor i ett rum som vi inte använder till något speciellt. Det enda som finns i det rummet är några fåtöljer och ett skåp. Hundarna får vara där ibland om de tex. är jätteskitiga, ja så mycket mer används det inte till. Men kontoret det har vi i en liten, liten skrubb som egentligen är tänkt till att ha ytterkläder i... Ja, åren har gått och vi har suttit där och trängts men så kom jag helt plötsligt på att vi kunde flytta kontoret. Ja att man inte har kommit på det tidigare är ett mysterium, fattar inte hur vi har tänkt.... Ja, ja, hur som så åkte jag och köpte lite färg, målade samt hämtade in skrivbord, hyllor etc. från brysten och sen måste man ju sortera papper, böcker etc. också men nu är det klart. Bra att man hade ont om tid får då blev det snabbt klart. Jätteskönt med ytor!!!


Vanlig syn från skrivbordet....


På fredag e.m åkte jag och Tina till Gävle för att gå kurs för Malin Elfström, "Unga hundars förberedande agilityträning" skulle kursen handla om och det tyckte jag lät jätteintressant. Och det var det, kursen var jättebra. Malin gick igenom många bra grunder för agilityhunden såsom bra belöningar, position som hunden ska inta när den går ur belöning, motståndsträning, hantering av hund, godisövningar, springa fort övningar, kroppskontroll, sändande, kontaktfältsträning, slalomträning och gungbrädeträning. Ja, mycket hann vi med. Full av insperation styrde vi bilen hemmåt på lördagkväll och jag måste erkänna att hundarna allt fick sig lite träning på kvällen fast jag var jättetrött. Sååå kul!! och TACK Tina för att jag också fick bo hos din bror.

Springa fort övning som även innehöll en hel del handling i hög fart...


Söndagen ägnades åt rallylydnadstävling i Hertsjö ridhus. Jag var med både som arrangör, tävlande och skrivare, full rulle helt enkelt. Men allt gick jättebra. Vi som gick utbildningen för några helger sedan skulle nu göra vårt praktiska prov så att vi förhoppningsvis skulle bli klara skrivare. Och allt gick bra. Sara, Annika, Pär och jag blev godkända som skrivare. Eftersom jag skrev i en klass kunde jag bara tävla i en och Amiga och Filur fick tävla av våra hundar och de var jätteduktiga så här i debuten. Amiga var först ut och gjorde en bra runda på 98 poäng av 100 möjliga och Filur gjorde det så bra så han fick 100 p, alltså max. Han delade segern ihop med Loppa, vilka duktiga vovvar!! En jättebra tävlingsgren för Filur som tycker att domare, tävlingsledare etc är lite läskiga men här gjorde det ju inget eftersom jag får prata och stötta honom hur mycket jag vill. Nu måste vi iväg och testa även på någon officiell tävling, jättekul var det.


Ja, en rolig helg med bara en massa hund!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar