onsdag 8 februari 2012

Härliga ungdommar!

Jag tycker det är så härligt att träna våra yngsta hundungdommar. Inga konstigheter där inte och hundarna har inte en tendens till att vilja mucka med några andra hundar, allt är så skönt avslappnat och härligt! Igår var det rallylydnad som stod på schemat och de var så duktiga.

Hela gänget!


Hampus och Filur


Greta och Nova


Greta och Fellow



När vi kom hem från hundungdom var himlen jättehäftig med konstiga moln och månen mitt i, men det blir ju aldrig riktigt lika på kort...


I måndags tränade jag och Dominus agility i Hertsjö med måndagsgänget! Vi gjorde en egen kombination av det som var uppbyggt med tunnel, hopphinder och sen även fyra pinnars slalom. Han var jätteduktig men rymde ca 7 gånger till andra hundar (rackarns hund...) Insåg att det är nog lite för svårt än för honom att både lära sig nya saker samtidigt som andra tränar. Så nästa gång får han nog köra själv så det blir lite lättare för honom. På kvällen sen märkte jag hur träningsvärken kom smygande efter morgonens Functional Moves pass...., rackarns vad nyttigt det är för mig, känns som varenda muskel i min kropp har arbetat...., pået igen bara!!

Idag onsdag var Hampus och jag till badhuset på kvällen. Riktigt skönt att simma lite och jag tror träningsvärken blev bättre efter det..., bara att ligga i helt enkelt.

I morgon jobbar Pär och Calle åt mig för då ska Filur och jag ner till Stockholm igen till kiropraktorn för återbesök. Hoppas allt är bra. Han fick en laserbehandling idag av bästaste Anna och hon tyckte i alla fall att det kändes mjukare och finare.

Bästa att få undan lite pappersarbete och fakturera lite eftersom det inte blir särskilt mycket gjort i morgon då det mest blir bilåkande.

Några kort på Jocke från Ljusnan cup...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar