söndag 29 januari 2012

Super middag!!

Ja, som ni såg i förra inlägget så har vi firat tre födelsedagar denna vecka. Jag har även varit duktig med min egen träning och det blev ett Functional Moves pass i måndags och ett Zumba pass i torsdags. Efter måndagens träning och två dagar efter kunde jag knappt gå....tror varenda muskel i hela kroppen värkte..., men på något skumt sätt kändes det bra ändå...., pået igen bara...!

I måndags blev det agilityträning och i torsdags lydnadsträning med hundarna och däremellan skogspromenader, simning och löpband och så varannandag massage och stretching som jag har lovat mig själv att vara noga med.

I lördags hade Bollnäs HU en off. freestyletävling så i fredagskväll och i lördags var jag och hjälpte till på den. Var även tävlingsledare i nån klass så de andra kunde tävla. Allt gick kanonbra och det tack vara Sara som brinner för freestylen och drog i alla tåtar. Man var ganska trött på lördagkvällen innan allt var undanstädat och klart så det var skönt att komma hem till ett dukat middagsbord.

Idag har vi jobbat samt varit i Söderhamn. Pär och Hampus badade på Aquarena och medans dom var där så åkte hundarna och jag till Söderhamns BK och gick i skogen samt tränade lite lydnad. Fokus låg på Amigas vittring och där körde vi mycket med godis så hon fick komma igång med näsarbetet ordentligt och det gick kanon. När jag sedan körde "på riktigt" så nosade hon så fint utan att plocka i pinnarna. Dominus fick börja med lite fotgående och det var ju inte helt lätt, men det är roligt att se när tankeverksamheten går på högvarv och han mer och mer börjar förstå att belöningen kommer när man är i en viss position på vänstersidan och inte när man studsar och krumbuktar sig framför eller på höger sida...., söta lilla hund... De övriga fick lite uppletande och sen var det bara att åka och hämta badpojkarna igen. Det blev även Mc Donalds och Barnens Hus på vägen hem.







Väl hemma så hjälpte jag Hampus lite i köket för denna kväll skulle vi nämligen bli bjudna på 3-rätters middag, egenkomponerad av Hampus Tangfelt.....

Först dukade han helt själv med handskrivna bordsplaceringar..


Vad sägs om denna förrätt...? Gurka, majs och äpplen med kanel..., de ni....


Varmrätten bestod av kött, pressad potatis och sås men han piffade till det lite extra med korvspagetti som han hade sett på nätet....



Efterrätten bestod av äppelpaj med honungsmelon och vaniljsås.... snyggt serni...!


Mätta och nöjda avslutade vi kvällen i soffan.... TACK Hampus för en supergod och annorlunda middag!!


2 kommentarer:

  1. GRYM middag Hampus hade gjort!!! Jag har oxå kikat på korvspagetti men inte vågat göra några än ;) Såg helt klart värt ut :) Kock kanske vore ett framtida yrke? Ja skulle komma ofta om all mat var sådär spännande!! Grattis x3 föresten :D

    SvaraRadera
  2. Va go han är eran Hampus, vilken middag!

    SvaraRadera