lördag 28 april 2012

Hund, hund, hund och lite annat....

Veckan har bara rusat förbi. Jag har jobbat så händerna bokstavligen blöder, haha, så farligt är det inte men mycket jobb har det varit och i fredags när jag gick sista rundan med dagishundarna så skulle jag koppla loss Ozelotte, en stor malletik och när jag håller i karbinhaken och knäpper loss den från halsbandet så sticker hon iväg och har kopplet runt ena benet..., med andra ord får jag karbinhaken i fingret samtidigt som hon drar iväg...., om jag säger så så saknas ganska mycket skinn på mitt långfinger... Men jag plåstrade om mig själv när jag kom hem så nu känns det helt okej. Kommer nog ta ett tag innan det läker ihop men plåstrena ska väl användas dom också.

I måndagskväll hade vi avskedsmiddag för Helena som ska flytta till Gävle snart. Vi var ett helt agilitygäng som var ute och åt, skrattade mycket och hade jättetrevligt. Är helt säker på att Helena kommer att trivas i Gävle även om vi allt kommer att sakna henne här.

I tisdags var jag ansvarig för rallylydnaden på klubben och i onsdags hade vi lagträning för small och mediumlagen också det på klubben. Vi byggde en klass 1 bana som vi körde och jag hade med både Wiola och Amiga och efteråt körde jag även lite med Dominus. Hundarna var jätteduktiga så det var en nöjd matte som åkte hem.

I torsdags hade vi en mysig kväll hemma hos mig med The Secret gänget. Vi åt varm smörgåstårta och fikade lite samtidigt som vi babblade på som vanligt. Tack Eva-Lena, Carina, Marie och Kerstin för en jättetrevlig kväll.

Igår fredag så följde jag med Hampus på bio, The Avengers, hans kompis kunde inte gå med så då ställde mamman upp fast filmen inte lockade så mycket. Det visade sig att den var 142 minuter lång och i 3D, så det var bara att sätta på sig glasögonen och bita ihop..... Sen lekte vi hjältar resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar