fredag 13 april 2012

Glad!

Hur glad blir man inte när man får en sån här fin present då...? Tack snälla Takida och Annika, såååå fin och helt i min smak. Den blir så bra i min nya fina hall!


Sen blir man ju så glad av att solen har tittat fram lite, även om man har häcken full med arbete så hinner man allt njuta lite ändå. Igår fick Amiga, Filur och Dominus varsina spår, faktiskt första för oss sen i höstas. Filur och Amiga var riktigt duktiga medans Dominus inte fattade någonting i början men efter ett tag kom han igång och slog på näsan och då gick det jättebra.

 Idag tog jag med mig Hampus upp till klubben på lunchen, vi åt först Max mat och sen tränade vi doggsen. Hampus och Wiola körde en bana och på tredje försöket satte de en helt felfri runda!!


Sen hjälpte Hampus mig med balansbommen så Dominus kunde få testa hela och det gick jättebra. Han hade lite svårt att fokusera på uppgången och ville hoppa av ett par gånger men sen gick han så fint. Känns ännu att han är lite väl ung för att kunna hålla balansen bra men alltid bra att testa lite i lungt tempo. Sen fick han göra böjd lång tunnel och däck och han fixade däcken alla gånger utan något hinderstöd på sidorna. Vi körde både tunnel däck och däck tunnel och det gick hur bra som helst. Klubbens däck är riktigt bra och tydligt så vi kör nog på det några gånger till innan vi plockar bort hjälperna här hemma. Kul när man kan sätta in fler  och fler hinder i små kombinationer.


I helgen är jag faktiskt ledig (länge sedan sist känns det som). Skickar hem sista pensionatshundarna ikväll kl. 20.30 och sen är det HELG!! I morgon ska vi åka till Sundsvall och shoppa hela familjen (ja, inte Jocke då för han är ju i Danmark), vet inte när det hände sist. Först ska Amiga och Filur tävla lite rallylydnad och sen blir det Birsta...., få se hur länge vi står ut...haha!

Jo, just det.... Calle har bestämt namn till sin valp..... Det har varit många turer hit och dit men till sist blev det ett namn som nästan inte varit upp alls till diskussion men både Pär och Calle tyckte jättemycket om det så den lilla pudelkillen som blir 5 veckor idag ska heta ELTON.

TREVLIG HELG ALLA!!

1 kommentar:

  1. Perfekt bana att träna på för oss den dagen. Ni hade lyckats bygga in alla delar som jag ville ha med ;) Tack för det! :)

    SvaraRadera