lördag 13 oktober 2012

Rally, rally!!

Idag har vi arrangerat rallylydnadstävlingar i Bollnäs och allt flöt på bra. Jag tävlade även med Filur och Dominus (Amiga är kvar med Jocke i skåne så henne kunde jag inte tävla). Dominus tävlade två fortsättningsklasser och skötte sig jättefint i båda, han var laddad till max och så himla rolig. Lite småmissar men han fick uppflyttningspoäng i båda (84 p och 94 p) och därmed fick han även en ny titel RLD F.
Filur var också duktig. Han hade lite svårt i första klassen när han insåg att husse (Pär) stod mitt på banan och skrev, han visste inte hur han skulle göra...., vara med matte eller springa till husse...... men poängen hade blivit 91 om inte jag hade klappat honom på huvudet när jag gick in i honörsrutan (dock innan momentet börjat men det hjälptes ju inte), vi blev tyvärr underkända i den klassen. Men i nästa klass fick han 94 p.
 
Det här var sista tävlingen för i år och med tanke på att vi har tränat minimalt och var helt färska på detta så har resltaten blivit över förväntan.
 
Hampus knäppte lite kort idag, sötgrabbarna!!

 
 
 
 
 
 
Nu tror jag de flesta uppdrag som sammankallande i rallylydnadssektorn är slutförda. Nästa år ska jag för första gången sen jag började med hundar typ 1984 inte sitta med i någonting...., visst kanske jag hjälper till men jag har faktiskt tappat lusten lite så ett sabbatsår eller två kanske är precis vad som behövs just nu för att få tillbaka glädjen med att lägga ner så mycket tid på allt arbete inom klubben.
 
Imorgon har jag en ledig söndag...., länge sen sist men väldigt efterlängtad!! Fast jag måste säga att jag är hemskt sugen på att åka med Sara, Linda och Åsa på utställning i Sundsvall...., herre gud hur ska det gå.....!??
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar