måndag 1 oktober 2012

Ett till och en massa annat....!

Tidigt i morse åkte Sara och jag till Alfta eller närmare bestämt Norra Blindtarmsvägen och gick öppenklass viltspår för Ingvar Blom. Dominus hade lite svårt och ringade i två vinklar och spårade inte lika klockrent som sist men han klarade dock ett 1:a pris vilket var jättekul, så nu är det "bara" ett kvar...., tror det blir v. 41 vi ska gå det så håll tummarna! Zorkij var också duktig och klarade ett 1:a pris.
 
Sen blev det till att skynda sig hem och jobba igen.

Veckan som gått har varit fullspäckad men mest jobbig då Amiga har varit helt tokigt pigg och eftersom man har tänkt på det och inte ville att hon skulle skada sig nu när det snart är VM så har hon varit extra vild tycker jag. I fredags hyrde vi hallen så Jocke och hon fick träna lite på matta och hon gick som ett skållat troll, så himla duktig. Men Jocke får nog kämpa hårt för att hålla rätt kurs på denna duracell, hon verkar vara i toppform så jag hoppas bara att hjärnan hänger med... I lördags skjutsade jag ner dem till Arlanda då de skulle flyga till Köpenhamn och sen ta tåget över till skåneland där de bodde hos Hanna för att sedan fortsätta resan med landslaget på söndagen. Fy bubblan vad kul de kommer att få. När jag satt i bilen på vägen hem kunde jag inte låta bli att tänka tillbaka på när jag åkte på VM, vi samlades också i skåne och det var en av mina absolut häftigaste resor och det är så himla kul nu att min son får vara med om samma sak. LYCKA TILL, HA KUL OCH NJUT!!!! På torsdag morgon åker Pär och fem andra Bollnäsbor ner och hejar och jag har varit så otroligt avundsjuk och nästan ångrat mig att jag inte åkte med men när jag var på Arlanda i lördags var jag glad att jag inte hade bokat för oj vad jag inte tycker om flygplan....
 
Viktigt att alla lockar ligger rätt, nyfrissad och redo för VM

 
Sweden halsbandet fick Jocke på landslagslägret och Sara har gjort ett så otroligt fint koppel till som Jocke fick i VM-gåva. TACK snälla SARA!!! Nu kan det ju inte annat än att gå bra med så fint koppel!!
 
 
När jag har som mest att göra så börjar jag alltid med något projekt fast jag egentligen inte har tid. Så nu är det köket som får sig en omgång igen. Vi måste så småningom köpa både ny kyl, frys och spis  vilka börjar sjunga på sista versen men de är snart 20 år gamla också..., och när ändå det ska sättas in så kan man ju passa på att ändra lite.... Sagt och gjort, såg en sygg tapet på Rusta som jag fastnade för så nu sitter den på två väggar och resten ska målas och sen ger jag mig på skåpluckor, kakel och bänkskivor...., japp, då har man att göra ett tag igen....
 
Så här såg väggen ut innan tapetseringen....
 
 
och så här efter.....
 
 
ja, jag vet, jag är en brun tjej, älskar alla bruna nyanser..... De flesta målar vitt men jag målar brunt.... Har i och för sig älskat mitt röda kök men det är ju kul med lite förändring. Ja, jag pular på så får vi se vart det slutar.
 
Calle har även spelat en hel del fotboll och det helt otroliga var att de vann sin serie i pojkallsvenskan, tror aldrig det har hänt i Bollnäs förut, stort GRATTIS!! I lördags var det så slutspel eller vad det heter och de mötte Umeå men tyvärr blev det där förlust och fotbollssäsongen är nu slut. Calle fick även hoppa in i ett annat lag i söndags så jag skjutsade honom till Hudik och där blev det 2-2. Innan matchen började passade jag på att åka och träna hundarna lite på Hudiksvalls BK, så himla bra för Dominus och Elton att testa lite andra hinder och de var superduktiga, full fart!!
 
Badhuset har vi också hunnit med. Hampus är helt tokig i att hoppa från trampolinerna. Han hoppar från den högsta gång, på gång, på gång....tokunge!
 
 
 
Jag har även köpt biljett till en förelasning med Ernst...., försökte få någon mer i familjen med mig men alla strejkade..., så man får väl gå själv då. Tycker det är mysigt att kolla på hans program så nu när han kommer till Mobackes var det bäst att passa på. Blir nog en jättetrevlig stund.
 
 
Något som är helt värdelöst tycker jag är att en familj på fem personer som bor under samma tak på samma adress får varsin tidning av brukshunden..., jag har ringt flera gånger och frågat om de inte kan fixa så vi bara får en men det funkar inte i deras system. Förstå vad det här ska kosta pengar helt i onödan..., för det är ju inte bara vi som får så här. Fyra ex hamnar ju i soptunnan direkt....
 
 
Nej om man skulle gå och måla lite då......
 

2 kommentarer:

  1. Det är lättare för dem att få annonser om de säger att upplagan är större, alltså tjänar de pengar på att skicka ut fem till varje familj... Det är nästan så att man skulle vilja ringa upp några annönsörer o berätta hur upplagan ser ut!

    SvaraRadera
  2. Önskar Jocke och Amiga varmt lycka till, håller tummar och tassar! Vilka fantastiska reklampelare för pudelrasen!

    SvaraRadera