måndag 8 oktober 2012

AMIGA 8:A PÅ VM !!!!!!!!!!!!!!!

Ja det är helt otroligt..., lilla Jocke och lilla Amiga är 8:e bästa hunden individuellt i small i världen 2012!!!! Vilka nerver att gå in och sätta två nollade lopp på sitt första VM, jag är sjukt imponerad av både Jocke och Amiga och tokstolt så klart!!
 
Själv har jag suttit som klistrad framför TV:n och glott på bra agility hela helgen. I pauserna har jag rastat hundar och sen in och titta igen......
 
Elton har faktiskt också studerat en hel del, så nu vet han hur det hela ska gå till....

 
Jocke körde sitt första lopp på lördagen (hopploppet). Annika var här och tittade med mig. Kände mig ganska lungn på morgonen men när jag ser att han går banvandringen börjar det vända sig i magen, gisses vad nervös jag blev. När de går in mot start så är Amiga i sitt vanliga esse, hoppar och biter i nummerlappen och är allmänt sprallig...., skönt säger Annika då är hon inte berörd av miljön och allt ljud i alla fall....
 
Hopploppet går jättebra. Hon tar lite tid på sig i första runda tunneln och sen två lite vidare svängar men vad sjutton...., noll fel och en jättebra tid ändå ledde till en 14:e placering inför söndagen. Är djupt imponerad av Jocke som kunde hålla nerverna i styr och av Amiga som trots lång resa, många dagar med lite aktivitet, mycket väntan och helt plötsligt ska man gå in i en väldigt ovan miljö och prestera....
 
 
Efter loppet satt både Annika och jag och skakade så vi hade nog varit väldigt nervösa ändå. Åh, så skönt och jag var sååå glad för Jockes skull att de hade fått lyckats i sitt första lopp på VM. Nu kändes det som att det inte spelade någon roll hur det gick i nästa för nu hade de i alla fall visat att de kan.
 
På söndag morgon vaknade jag 04.20 och var nervös..... Men vad jobbigt...., för ett litet agilitylopp...., vad kan liksom hända....., antingen går det bra eller så går det inte bra men måste man vara så nervös för det...?? Morgonpromenaderna var jag illamående på och frukosten uteblev och som tur var startade de med small direkt på morgonen.
 
Jocke gick ut som 14:e sist eftersom det var omvänd startordning. Amiga kommer inhoppande på banan och drar i kopplet, biter lite och är allmänt obekymrad. Efter hinder 2 får de en jättesväng men sen sätter de en klockren balans och sen flyter det bara på. O fel och en jättefin tid..., alltså de är sååå duktiga som kan gå in och sätta två nollor på sitt första VM!!! Senen när Jocke går i mål och och blir omkramad av Lasse och båda ramlar och håller på att krossa stackars Amiga och sen när hon gladeligen hoppar och pussar på Jocke är underbar...., gullehunden!!!
 
 
Ja, jag kan säga att magen slutade vända på sig och nervositeten byttes ut mot glädje och sen gick jag med ett leende på läpparna hela dagen och kunde titta på de andra klasserna och bara njuta. Lilla Amiga blev bästa svensk i small med sin 8:e plats, tätt följt av Janni och Inna på en 9:e plats. Vilka ekipage!!!!
 
Idag kommer Pär och resten av supportergänget hem och på tisdag kommer familjens VM-hjältar hem...., längtar tills jag får krama om dom båda två!!!!
 
GRATTIS JOCKE OCH AMIGA!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Superhäftigt att se! Har han inga nerver alls!?... ;)Sååå imponerande!! Helt förståeligt att mamman var nervös...

    /Helena PR

    SvaraRadera
  2. Så grymt bra! Stort grattis!!!

    SvaraRadera