måndag 10 september 2012

Fjällvandring 2012!

I flera år har jag drömt om att fjällvandra men tiden liksom bara rinner iväg och åren går. Jag tänkte åka iväg på en tur när Fellow var valp men då kom det annat ivägen och nu när det äntligen blev dags så har Fellow nästan hunnit fylla 13 år....
 
Jag har haft en bok om vandringsturer kring Funäsdalen som jag har bläddrat i ett antal gånger och speciellt en tur vid Anderssjöåfallet har jag sagt till Pär att den måste vi gå för det såg så himla mysigt ut med vattenfall, vyer och härliga forsar.


Vi fick låna en stuga av Pärs chef och när vi kom upp på torsdag kväll var det bara 1 grad varmt. Vi hittade fram till stugan på en gång och vet ni....., stugan låg precis bredvid Anderssjöåfallet, alltså den favoritturen som jag har suttit och tittat på hemma och så gärna ville gå, så ligger vår stuga precis bredvid det så man hör vattnets brus ända in i stugan...., är det inte lite festligt.

 
Ser ni fallet till höger, så nära stugan låg det.
 
 
 
 
Ja, allt började perfekt och jag, Pär, Hampus, Fellow, Nova och Dominus hade tre härliga dagar framför oss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar