lördag 15 september 2012

Det rullar på.....

Ja, dagarna rullar på som vanligt med jobb och olika aktiviteter. Denna helg är det jobbarhelg men vi har även gjort lite höst hemma på tomten, tagit in trädgårdsmöbler, klippt gräs..., ja, stökat på i största allmänhet.


Det är alltid mycket roligare att bygga nya kombinationer ute på agilityplan när gräset är nyklippt och man blir så där extra träningssugen. Dominus har faktiskt varit riktigt duktig nu de senaste passen och sprungit på rätt bra. Vi kursade både i måndags och i torsdags för Jocke och jag tror det är jättenyttigt för Domme att se de andra ekipagen och bli lite peppad av dem samtidigt som han får köra lite lättare övningar. Helt plötsligt känns det lite hoppfullt och kul igen. Kan ju inte låta bli att träna lite med Elton också för han är ju sååå himla rolig..., en kopia av Amiga fast i nån slags bulldozerversion....
Elton har nu blivit 6 månader och är ca 37-38 cm hög så Lena (uppfödaren) tror att han kommer växa typ 2 cm till, med andra ord hamnar han bara runt ca 40 cm..., hehe vi som trodde att han skulle bli såååå stor. Vi får tydligen små pudlar och stora bc i den här familjen. Passade även på att mäta Dominus och han är ca 42 cm och jag tror inte det händer så mycket mer där så han får nog en bra mediumhundshöjd.
 
Fick även sällskap av Hampus en dag när det stod backträning på schemat, alltid roligare när han är med. Vi passade även på att kolla lite på Majas och Glössbo Möbler och som vanligt hittade jag massa mysiga saker nu när jag inte har så mycket pengar och kan köpa något..., spara, spara....
 
Bla önskar jag mig fler saker i Gerbera serien..., jag älskar att laga mat i min fina blåa form...
 
 
Amiga är i riktigt bra form nu, tror hon springar dubbelt så mycket som alla andra i backarna utan att ens visa att hon är trött, hon vill bara mer och mer och mer..., härligt. Ska köra ganska hårda styrkepass även nästa vecka men sen blir det nertrappning inför VM, hoppas formen håller i sig och vässas ytterligare lite så hon orkar svänga snabbt i kurvorna på VM..., vårt lilla toktroll.., vilka äventyr du ska ut på!!
 
 
 
Nova springer på ganska bra hon också men tjusningen med att träna i sandbackar måste ju ändå vara att rulla sig i den mysiga sanden så sandkornen åker ner så där riktigt ordentligt i pälsen...
 
 
Vårt tokiga härliga gäng!!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar