lördag 12 november 2011

Mycket skog!

Ja dagarna tillbringar ju jag mestadels i skogen och gisses som jag trivs där om höstarna. Det är så härligt nu när det inte har kommit någon snö än och man kan spatsera runt och bara njuta. Idag tog jag med mig hem lite pinnar, kottar, granris, lingonris, blåbärsris, bark, mossa, ja det var nog allt och vips så hade jag helt plötsligt en riktigt härlig skogskrans att hänga på dörren. Kändes nästan lite juligt med granris etc. men mysigt blev det.



I måndags började Hampus på badminton och i onsdags var det dags igen. Det är träning två gånger i veckan och tro det eller ej men han tycker det är jättekul. Om han går på måndag så är det nog rekord i hur många gånger han har gått på en aktivitet. Han brukar liksom tröttna efter 1-2 gånger. Men han säger att det är jättekul och han var riktigt duktig på att träffa bollen (eller vad det heter), så det finns hopp!

I veckan har jag även hunnit med lite lydnadsträning och i fredags träffades vi några på klubben och tränade rallylydnad. Jag satte upp en bana och alla våra fem hundar fick köra och de tycker verkligen att det är jättekul. En jättebra aktivering speciellt till gamlisaran Fellow och Nova. Håller även på att luska lite så vi kan utbilda skrivare och tävlingssekreterare så kanske vi snart kan arrangera tävlingar även i detta!

Apropå Fellow så blev han klippt i veckan och trots att han snart blir 12 år så beter han sig numera som en unghund, helt vild och galen! Så han måste verkligen tycka att det är härligt att bli av med lite tjock och lång päls.



Nej nu blir det middag, Pär står vid spisen och då blir det smördegsinbakad fläskfilé med potatiskroketter och sås, mumma, mumma! Fortsatt trevlig helg alla och grattis alla pappor på FARS DAG i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar