måndag 7 november 2011

Mål satta!

Igår och idag har hjärnan gått på högvarv, gisses vad taggad jag blev att ta tag i Filurs klätterhinder. Har funderat och funderat vilken metod vi ska använda. Har testat en hel del men eftersom han är så svår att träna med så har jag hela tiden kört fast och ändrat mig. Men när man ser honom på tävling så får jag en helt annan uppfattning om vad som skulle passa honom. Visst jag skulle vilja ha springande kontaktfält som bara är hur snabba och fina som helst men att få fram den attityden som behövs för det på träning där han är så lugn och ordentlig känns helt omöjligt, jag tror att jag själv bara skulle bli frustrerad och besviken på mig själv som hundtränare. Så nu har jag tänkt om och ska testa lite åt två på, två av hållet igen för det känns som han är mer mogen för det nu och att det blir tydligt för honom som är en sån tänkande liten hund. Om det funkar som jag tänkt så kanske man kan gå över lite åt det hållet som det blev för Amiga sen. Hon har ju i grunden två på, två av men har utvecklat det nu till springande och med det sparat massor med tid. Ja, den som lever får se, projektet kommer i alla fall börja uppe på ladan idag!!

Ska försöka träna med andra en gång i veckan för då blir Filur extra gasad och då tror jag det ger mer av den tänkta träningen. Nästa vecka hoppar jag på Tinas träning i Hertsjö så fram till den 19 december har vi i alla fall inplanerad träning en gång i veckan, det behöver jag för att komma iväg.

Amiga och Wiola blir det mest fysträning och lite finslipning på fram till den 19/11 då de ska tävla rasmästerksapet i Vårgårda där de representera dvärgpudel och jackrussellterrier, ska bli himla kul! Därefter sätter nog lite projekt igång med småglinen också, bla står slalomingångar högt upp på schemat!!

Blev så glad för några veckor sedan när jag hörde att Åsa Emanuelsson mfl skulle starta upp en ny tidning om agility. Oj, vad jag har saknat en sådan, riktigt konstigt faktiskt att det inte finns i agilityaktiva Sverige. Men nu behöver jag inte vänta och hoppas längre för snart kommer första numret och jag kommer givetvis att vara prenumerant!! Om du också vill prenumenera så skicka ett mail till redaktionen@omagility.se så missar du inte första numret, det har jag redan gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar