onsdag 15 juni 2011

Det närmar sig....

Älskar min vallmo i rabatten, det påminner mig om Gotland... och snart, snart ska vi ju dit, längtar!!!


Men först har vi ett SM i helgen...gulp. Det har varit lite oroliga dagar för det som inte fick hända, hände i lördags.... Amiga och Wiola sprang och busade på åkern som de gör sjuttioelva tusen gånger om dagen och helt plötsligt skriker Amiga till och är halt på höger fram. Tror inte den hunden har varit halt i hela sitt liv (vilket är lite konstigt eftersom hon i stort sett aldrig har fyra tassar i marken samtidigt), men nu alltså, endast en vecka innan SM..... Kände igenom henne men hon reagerade ingen stans, men halt var hon. Isade och tog det givetvis lungt. Hon haltade även lite på söndagen och på måndagen åkte vi till veterinären men de hittade ingenting och de såg inte ens att hon haltade. Hon har varit haltfri sen dess, så jag hoppas, hoppas att det inte var någon fara. Har simmat henne både tisdag och onsdag och hon visar inte den minsta tecken på hälta. Så nu vågar vi hoppas på att hon kan starta igen, men det var några jobbiga dagar, eller jag tyckte nog att det var jobbigast. Sa till Jocke att han ev. inte kunde starta henne och fick till svar - Ja men det är tur att hon är ung, hon har många år framför sig som hon kan tävla SM... Den inställningen gillar jag.

Ja, Amiga gjorde alltså sitt sista simpass idag och Filur och Wiola får göra sina i morgon, sen är det vila som gäller tills dagen D. Vi har gjort lite förarändringar så Jocke kör även Wiola på SM. Min rygg pallar just nu inte riktigt att vara så hukad som man måste vara när man springer men den lilla råttan och Jocke körde ju henne i Umeå och det var inga problem. Tarzan ska jag däremot försöka lotsa runt själv.... det kan ju som alltid bli spännande..! Jocke kör alltså Amiga och Wiola i lag och individuellt, Viggo individuellt och Filur i lag och jag Tarzan i lag. Fellow är ju också kvalad men han har gått i pension och kommer alltså inte att starta. Sen har vi ju en hel drös med Bollnäs ekipage som har kvalat både individuellt och lag.... åh vad kul det ska bli, Hejja Bollnäs!!!!

Fick en så snygg lagbild på bästaste large laget Team Hansesgården så jag avslutar med den.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar