tisdag 31 maj 2011

Oj vad det rullar på...!

Dagarna bara susar förbi... Förra veckan var det full rulle med  jobb, agility, kurser, sjukhusbesök, ja gud vet allt. Men på fredagen styrde Jocke och jag + lite dogs bilen mot Härnösand och agilitytävlingar. Det blev ett litet stopp i Sundsvall på Birsta köpcentrum för lite mat och shopping. Måste ju passa på att gå på Indiska för det är en av mina favvo affärer. Och som vanligt hittade jag lite smått och gott, bla en duk till stugan och en tekopp, hihi, ni som känner mig vet att jag har dille på tekoppar.....

Se så fin med guldkant och allt....

Vi övergav husvagnen denna helg och hyrde en stuga istället, riktigt mysigt.


Tävlingarna då... Jo, det var blandad kompott som vanligt. När det gäller small hundarna så la Tangfeltshundarna beslag på båda ag3 vinsterna, Amiga vann på lördagen och Wiola på söndagen båda med sm-pinne. Wiola nollade även båda hoppklasserna och kom 3:a med sm-pinne i ena. Amiga gjorde jättefina hopplopp men tyvärr fel eller disk i båda men oj vad bra det kunde ha gått... I lag så tog Bilmetro.se sin första sm-pinne på söndagen i hoppklass då laget vann. Filur har också gått bra men med lite småfel. Han nollade en hopp3 men då med en jättemiss då han höll på att springa förbi däcket så det räckte inte till någon sm-pinne även om de på samma sekund fick, så om inte om hade varit..... Han nollade lagloppet på lördagen och då tog Hansesgården en sm-pinne i agility. Jocke körde även Hero då Tina hade ont i ryggen och det gick superbra, vilket team de är... de lyckades fixa så Hero nu är ren klass 3 hund. På lördagkvällen blev Jocke, jag och hundarna hembjudna till Sven och Monica så vi kunde se fotbollsfinalen som Barcelona vann i en riktigt bra match, vi blev även bjudna på härliga stora räkmackor, glass och mycket annat gott. Tack snälla för en jättetrevlig kväll!!

Väl hemma var det bara att ladda om för en kort arbetsvecka. Igår jobbade jag bara förmiddagen och Pär jobbade åt mig på e.m då det var dags för sjukhusbesök i Gävle igen. Tänk att det har gått 5 år sedan jag opererade mig för första gången. Jag har ju ätit medecin varje dag i dessa 5 år och nu skulle jag sluta med den, både skönt och lite läskigt. Men jag är inte riktigt friskförklarad än, ska göra en magnetröntgen på ryggen bara och det kan de som Carina R sa till mig "fet glömma" att det är något. Så förhoppningsvis anses jag som frisk snart, tjohooo!!! På kvällen hade jag sista kursgången på min kombinationskurs i agility. Det har varit jättekul med agilitykurserna nu i vår, så många duktiga ekipage. Hoppas nu bara att alla vågar sig ut på banorna i sommar för det kommer att gå kanoners!!!

Nej, om man skulle ta och skriva lite fakturor och sen packa lite så man kan åka iväg till Umeå i morgon direkt efter jobbet. Tänk fem härliga dagar fyllda av agilitytävlingar, längtar!!!



1 kommentar:

  1. Härligt att du är frisk Malin!!! :D Hade så kul i Umeå!!! Ja e såååå avis på er som ska iväg. Lycka till!!!

    SvaraRadera