måndag 6 augusti 2012

Kusinbesök...!

I torsdags kom Masse, Mia, Vilma och Astrid upp och skulle hämta hem Enja. De stannade till fredagen så vi fick lite tid tillsammans. Alltid lika kul att träffas.

Jag tog med småkusinerna till Willys och handlade och gisses vilken fart det var på dem, Astrid skrattade så hon höll på att kikna när Hampus körde lite race med kundvagnen, både jag och flera andra kunder kunde inte hålla oss för skratt...., härliga ungar!!!


Mia, Vilma och Astrid premiärbodde i vår nyfixade stuga, medans Masse intog Jockes rum när han ändå var borta.

I helgen har jag jobbat, har även plockat lite hallon och svartvinbär så nu är frysen full. Bara den där svampen som saknas men med mina svampögon så lär det bli tomt, har hittat fyra kantareller och det räcker ju inte långt. Man kanske får flörta in sig hos haggorna  (Sara och Karin) och se om man kan få köpa lite av dom för dom plockar ju tonvis typ varje dag.... suck..!


Det är så fint i skogen nu när ljungen blommar!


Amiga simmar ju inte ute i sjön som de andra så det är tur man har sitt hundsim så hon kan simma bort sin skendräktighet där. Många turer har det blivit.


Dominus har ju haft jätteproblem i sommar med att han kliar sönder sig i speciellt ansiktet. Nu har vi gått till botten med detta och en allergiutredning håller på. Jag blir så trött...., varför kan de inte bara vara friska...?? På grund av detta har man inte tränat så mycket, humöret på Dominus har varit lite upp och ner och sen har man själv liksom tappat lusten lite och mest funderat på vad det är för fel.
Men nu har vi tagit tag i slalomen lite och det är så kul när man ser att poletten trillar ner. Vi har mycket, mycket kvar men nu kan vi i alla fall lägga in en fyrapinnars slalom i en kombination.

Idag tränade Hampus och jag lite på hundklubben och fördelningen var helt okej..., jag höll i hundarna medans Hampus tog en och en och tränade med dem. Duktiga var dom allihopa.

Fellow in action...


Poppis kille...!


Nu blir det OS, älskar när man kan titta på sport hur mycket man vill!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar