onsdag 29 augusti 2012

Bra blogginlägg...

Det här tycker jag var ett jättebra blogginlägg. Känner igen mig en hel del, inte alltid lätt att höra alla gliringar när man har en lite långsammare hund. Den svåraste träningen tycker jag är att få fart på en hund som inte har det där trycket i sig av sig självt. Vi har fått hört redan när Filur var 10 månader att vi skulle omplacera honom för han skulle ändå inte bli något....., har så här i efterhand kommit på tusen bra svar men just då blev jag så chockad så jag kommer inte ens ihåg vad jag svarade. Vi älskar våra hundar vare sig de är snabba eller inte och jag ser det mer som en verklig utmaning att försöka hitta knapparna och göra framsteg för oss, det är liksom vårt projekt och ingen annans. Jag har haft flera "galna" hundar genom åren och visst det är jättekul när man kan träna, träna och träna och de alltid ställer upp till 200% men alla är inte så men man kan ha otroligt kul ändå. Alla behöver inte bli bäst i världen, det är liksom inte det det går ut på tycker jag, utan det är resan och allt roligt man har tillsammans på vägen. Vare sig du har en snabb eller långsam hund så tycker jag att ni kan läsa detta blogginlägg http://mette.ozzy.se/2012/08/26/sag-inget-om-min-hund/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar