måndag 18 juni 2012

SM 2012

Det blev en lång dag i torsdags och vid ca 21-tiden när alla hade åkt hem och vi hade plockat undan lite så var det dags att börja packa för SM. Tidigt fredag morgon åkte vi till Borlänge hela familjen förutom Fellow och Nova som fick vara hemma hos svärföräldrarna, men vi hade ju lånelabben Aqui istället så det kändes nästan som vanligt ändå.

Veterinärbesiktning och parad gick bra och Bollnäs var i farten som vanligt. Man har inte roligare än man gör det och jag tycker vi har himla kul!!










Till granne på campingen hade vi bla. Anette som har Eltons kullbror Evo. Så det hanns med några busstunder under helgen...



Tävlingarna kan vi väl sammanfatta att det var stolpe ut men attans vilka bra lopp Jocke har kört med både Amiga och Aquie, ja Filur också men han är så söt för nu har han ökat farten och då verkar han tycka att det är helt okej att springa förbi hinder lite här och där...fniss... Jag själv kan inte skryta det minsta över min insats med både en vurpa och ett superklantigt blindbyte men Wiola har varit superduktig och satte två nollade lopp och två med 5 fel men dessa var pga min vurpa och mitt dåliga blindbyte. Amiga satte nollor i båda lagloppen och i första individuella som hon ledde efter första dagen. På söndagen när hon skulle gå ut sist av alla höll jag på att spy, jag blev så fruktansvärt nervös så jag tänke gå ner till husvagnen. Tur att Jocke verkar cool och bara tycker att det är superkul för oj vilken fin insats han gjorde. Han satsade allt och det höll nästan hela vägen men på slutet stack Amiga in i en tunnel istället för att svänga höger upp på gungbrädan och disken var ett faktum...., surt, surt för jag är helt säker på att det hade räckt till medalj, kanske till och med av ädlaste valör..., men som Karin säger.., agility är hårt och brutalt...Tur att det är så himla kul så man glömmer fort...., för vi behövde bara vänta till mediumfinalen där klubbkompisen Kristin och Ingrid går och drämmer till med en bronsmedalj. De klättrade från 21 plats till 3:e..., hur bra är inte det då?! Stort GRATTIS Kristin, nu säger jag som Jocke, du får satsa på agilityn och ha fotbollen som bisyssla istället..., ni är ju grymma!! 

Banorna tycker jag var jättebra under hela SM, de var svåra men inte så där toksvåra som det kan vara ibland. Mycket roligare när många är med till finalen och att det är flera nollor i alla storlekar så att alla verkligen måste satsa gärnet för att ha en chans att vinna. Man får se så otroligt många fina lopp och det är så fantastiskt kul med SM...!!

Stort grattis till alla vinnare Janni med Inna i small, Patrik med Sam i medium och Jill med sin bc i large. Och tack till Ulf och Lena för att vi får äran att ha eran fina labbe. Tack också till Annika som fixade så bra med restaurangen så vi fick en supermysig lördagkväll med otroligt god mat.


Nästa år är det Falkenberg som ska färgas turkost, längtar redan...!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar