onsdag 30 maj 2012

Livet är härligt!!

Tänk vad lite sommarvärme och gröna gräsmattor kan göra för humöret, allt känns liksom på topp!! Tycker inte det var länge sedan man gick och längtade efter just dessa gröna gräsmattor och nu har vi ju det, så härligt. Igårkväll satt jag på åkgräsklipparen och klippte agilityplanen, satte sedan ut några nya kombinationer och körde sen hundarna som var så duktiga så. Jag tycker Dominus har ganska bra fart för att vara så liten som han är, han tränar ju inte så mycket och så länge men det lilla vi gör tycker jag att det är bra tryck i honom...., men sen tränar man med Amiga och då står liksom Dominus still i jämförelse med henne, vilket litet krutpaket hon är, så häftigt! Men Dominus blir nog väldigt bra till mig som inte springer så där blixtrande snabbt.

I helgen som var åkte Jocke, Filur och Amiga till Kumla och tävlade agility. Amiga hade varit helt fantastiskt duktig och vann alla fyra klasserna..., hur häftigt var inte det då...? Stort GRATTIS Jocke! Med andra ord fick de även fyra nya sm-pinnar till sm 2013, så nu saknar Amiga endast en i agility för att ha kvalat även till nästa år. Passande nog kom de hem med lite Folksam presentkort också så Elton kunde få några till sin försäkring. Filur hade också varit duktig och kom hem med en sm-pinne i agility.

Ikväll fick Elton springa lite genom tunneln och det var inga problem, rackarns liten envis hund det där med ett humör som heter duga.., hehe, där har nog Calle fått för sina synder....fniss! Men söt är han och en riktig going mellan varven.

Se så lång jag är.....




Han är riktigt duktig på godissök också....


Dominus har även fått börja med klätterhinderna lite mer. Jag har bestämt mig för att köra två på, två av även med honom..., känns som det är lite säkrare än bågar och runnings med den lilla tid jag har att träna. Jag har nu kört utan lock utan bara att han ska trampa på marken och han fattar faktist riktigt bra så jag tror vi fortsätter så. Vem vet det kanske blir lite mer åt runninghållet sen precis som det blev med Amiga men jag tror ändå att det här är en bra grund att ha.


Har även ägnat en hel del tid åt vår trädgård och jag bara älskar när alla blommor börjar komma och man kan plantera, fixa och grejja. En hel del grillningar har det också blivit och faktiskt en ny pool. Nu orkade vi inte laga den gamla något mer, vi kom fram till att vi nog har haft den i 15 år så vi tyckte att vi kunde unna oss en ny! Sen är det ju även en hel del planering för studenten, tänk att lilla Jocke ska ta studenten.... Har suttit och tittat på gamla kort och gisses vad kul det är men jag har också kommit fram till att Jocke alltid har varit ett skötsamt litet barn och vi har liksom inga "tokiga" bilder på honom. Däremot på Calle finns det hur många som helst han var en riktig liten buse när han var liten, satt han inte mitt på bordet så satt han i nån kökslåda eller så hade han badbyxor på huvudet eller nåt sår på näsan för att han ramlade hela tiden ..., ja honom är det nog inga problem att hitta tokiga kort på nästa år när det är dags för honom. Ska nu bara börja fundera på vilken mat vi ska ha och sen var det ju det där med studentpresent.....förslag tack!!!

I måndags var det fixarkväll med agilityn på klubben men det var bara jag, Tina och Martina som var där. Men vi rev ut allting i garaget och rensade och grejjade så nu är det så fint sååå. Martina tog en bild så här kan ni se hur bra det blev. Glömde dock att ta en förebild men om vi säger så så gick det inte att komma in utan att först plocka bort en massa saker och nu kan man alltså gå in och kolla vad man ska ha. Slalomen sitter även på väggen och Niklas hade gjort en bra bänk så nu kan man ha saker både uppe och nere, hur bra som helst.



Nu blir det lite fotboll Sverige-Island var det visst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar