lördag 12 maj 2012

Bäbis har debuterat!!

Vilken liten superhund jag har..., Dominus är ju bara bäst!!
Idag åkte jag till Gagnef-Floda för att tävla rallylydnad. Amiga och Filur skulle debutera i fortsättningsklass och eftersom man måste vara 10 månader för att få starta i rally så slängde jag även in en anmälan på Dominus i nybörjarklassen. Ångrade mig redan när jag kom dit då han drog och stretade och ville fram till alla hundar. Herre gud hur skulle detta gå. Men allt det var som bortblåst när vi kom in på plan och det var arbete på gång. Han gick som en klocka min lilla bäbis och fick bara några enstaka futtiga avdrag. Men det bästa av allt var att känslan (speciellt i den andra klassen) var så himla härlig, han gick som en piaffhäst med frambenen och tittade upp på mig hela tiden. Underbara lilla hund. I första klassen fick han 93 p och i andra 94 och därmed uppflyttningspoäng i båda. Och vi som bara skulle dit och miljöträna lite....

Amiga och Filur var också duktiga....eller kanske inte....., eller jo, med den lilla träningen av alla nya moment så var de nog duktiga men Amiga var hur vimsig som helst i första klassen och hoppade på mig typ 15 gånger..., när jag så fot åt henne så formligen lös det i ögonen och så hoppade hon lite till....suck. Filur är lite låg även här och jag får inte till den där känslan som man vill ha med honom. Men han är duktig och gör ju rätt och domarna verkar gilla det de ser men det är liksom ingen gajst... Men uppflyttningspoäng blev det för båda två i båda klasserna så resultatmässigt ska man väl inte klaga idag!

Nu är jag trött, ska slötitta lite på hockey och försöka undvika Eltons vassa tänder....

1 kommentar:

  1. Årsundaflocken14 maj 2012 kl. 23:41

    Duktig liten plutt! Och du också förstås.

    SvaraRadera