fredag 30 december 2011

Världens bästa!

I onsdag firade Pär och jag 20-årig bröllopsdag. Oj vad roligt det är att tänka tillbaka på allt roligt som har hänt. Egentligen skulle vi ju fira våran dag i Fjällen men eftersom väder och vind blev som det blev och ett litet oplanerat hundinköp inträffade så bestämde vi oss för att tacka nej till stugan och istället bara vara hemma. Vi vågade helt enkellt inte chansa på att snön skulle hinna komma så vi kunde åka skoter, längt och utförsskidor, så vi tog det säkra före det osäkra och sparade lite pengar och njöt av ledigheten hemma istället. I onsdags när vi hade våran dag tog Pär med mig till kyrkan, vi gick in där och pratade om hur det var när vi stod där och skulle gifta oss, medans vi går fram i kyrkgången så ser jag att det står blommor, ljus och ett kort där framme och när vi kommer närmare så ser jag att det är vårat kort och våran färg på blommor..., luriga lilla Pär hade varit där innan utan att jag visste om det och satt dit blommor, kort och tänt ljus..., sååå himla gulligt, världens bästa helt enkelt!



Ja, vi hade en jättemysig dag som avslutades med bio och restaurangbesök.


Det tråkiga med att vara ledig är ju att dagarna går ju så fort, veckan har ju snart gått. Men jag har verkligen njutit och vi har bara gjort sånt som har varit roligt. En dag var vi ner till sjön här hemma. Pär har röjt där nere i höstas och det blev så fint och luftigt. Han hade bara några buskar kvar på en liten, liten ö som han nu skulle ta ner. Hampus, jag och vovvarna följde med för att se så han inte gick igenom isen, men allt gick bra.






Det har blivit tre besök till Hertsjö Ridhus denna vecka både för agility och lydnadsträning. Riktigt bra träningar har det varit och alla våra hundar har fått sig en genomkörare. Dominus började idag med lite balansbom, eller rättare sagt kontaktfält..., han är så söt för han har riktigt svårt för att hålla bakbenen på plankan, de liksom åker ner på varsin sida...., hm.. han är lite bredbent bak min vovve..!, sen testade vi även slalom när han var lös (fyra pinnar med bågar) och han var jätteduktig åt både hållen... Nu ska vi nog avvakta med slalomen lite tills han fyller 1 år men det var roligt att testa lite i alla fall och jag tror bågmodellen kommer att passa honom. Idag fick han även pröva att simma i hundsimmet för första gången och även det tog han med ro.., han är härlig min lilla kille.



Nu blir det TV:n en stund, måste ju passa på medans de andra är på bandy så man får ha den ifred.

GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar