söndag 11 december 2011

Lydnads film!

Vet inte vad som har hänt vår lilla pärla men Wiola är halt, det har blivit bättre men inte riktigt bra....hm.. måste nog åka och kolla i morgon vad det kan vara. Har inte sett att hon gjort något och hittar inget ömt på henne men hon var helt plötsligt jättehalt, vilade en dag och är mycket bättre men inte riktigt hundra...., stackars lilla Wiola.

I måndags var vi till Hertsjö och tränade agility med gänget. Jag hade Amiga och Dominus med mig. Amiga gick som tåget hon ger alltid 110% den hunden. Sen tog jag in Dominus så han skulle få kolla lite och gisses vad han gick igång på agility. Han skällde och skulle ut på planen, haha, riktigt odräglig men jag njöt lite av det och tyckte det var kul att han gick i gång så väldigt...., hm.. få se om jag får äta upp det sen....

Annars har det varit mycket jobb men i fredags fick jag lite träningsabstenens så jag åkte ner till hallen och tränade lite lydnad. Har bestämt mig för att Amiga ska få göra sin debut i lydnadsklass 3 i februari så nu var det dags och se vart hon stod. Jag tänkte kolla av de moment hon verkligen inte kan men jag insåg snabbt att det bara är ett moment hon kan och det är hopp apport som hon gör riktigt bra. Så det var bara att ta tjuren vid hornen och börja lägga upp en plan men för att kunna göra det på ett bra sätt filmade jag lite och det var väldigt nyttigt. Först för att få se alla dumheter jag gör och sen att få se hur hon utför momenten liksom från håll. Men det bästa var faktiskt att jag såg att hon kunde faktiskt en hel del även om det är långt ifrån klart. Så nu är jag taggad att ta tag i detta för hon är himlans rolig att träna med min svarta lilla krulltott.

Delar med mig lite av filmklippen...

http://youtu.be/JUG-qUm-PZs

Nej, nu blir det lunchtime!!

3 kommentarer:

  1. Sååå fint!!
    Ska önska mig lite lydnadsinspiration i julklapp! Skulle va skönt att få fingrarna ur och satsa på eliten...och kanske klass 1 med skyan till och med....
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Duktiga ni är!

    SvaraRadera
  3. Yeah! Släkten är bäst! Superkul att se. För oss blir det 1:an i vår.... :-)

    SvaraRadera