lördag 3 december 2011

Ändrade planer....

Denna dag har jag längtat till. Det skulle bli en dag i Fagersta och vår debut i rallylydnad. Men så blev det inte. Jag hade anmält Filur och Amiga till fyra klasser var. Efter ett tag la arrangörerna ut att man endast fick anmäla till två klasser/hund, efter ytterligare några dagar sedan ändrade de även maxantalet i varje klass till mindre än vad de sagt från början. Efter anmälans utgång fick jag meddelande om att Filur var helt bortlottad och Amiga var med i två klasser. Två dagar innan tävlingen kom nästa besked och de var att en domare hade blivit sjuk så nu tog de bort ytterligare en klass och då tröttnade jag. Kände inte för att åka så pass långt för en klass när jag från början hade anmält till åtta klasser. Men, men, det kommer fler tävlingar. Men jag ville ju så gärna kolla hur en rallytävling går till också eftersom vi håller på att dra igång det här i Bollnäs, men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Inget ont som inte har något gott med sig. Jag fick istället en heldag hemma med en hel del jobb men också härliga aktiviteter med våra egna hundar.

Dominus gjorde sitt första spår idag. Riktigt duktig var han och nosen var på från första början. Amiga fick också ett spår och där tror jag alltid näsan är på, duktig som vanligt. Övriga hundar fick träna uppletande och gamlingarna Fellow och Nova är så söta för det fullkomligen viner bland kvistarna när de forsar fram. Jag tror nästan att Fellow har ett bättre uppletande nu än när vi tävlade elitspår och elitrapport...hm...

Bjuder på lite suddiga kort, måste köpa en ny liten kamera, det är katastrof med den jag har nu.

Full fart på promenaden...




Hela gänget väntar på språ och uppletande. Bra fördelning på våra hundar nu, tre tikar, tre hanar, tre stora, tre små...




Dominus debutspår...




Virvelvinden själv.....


Tränade även lite platsliggning med Filur på kubben. Fellow, Filur och Nova är lagda för platsliggning. Amiga och Wiola gick och satte sig för en spontan sittande i grupp och satt där i tre minuter medans Dominus inte fattade någonting, han sprang och sprang och förstod inte alls varför alla var så tråkiga och bara var still...


Nu blir det lite mys i soffan och ikväll är det mitt favvo program, Så mycket bättre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar