torsdag 1 december 2011

Första kvällen med gänget!!

Ja idag kom han hem, min efterlängtade lilla bedlingtonterrier. Har länge kollat på denna ras och ju mer jag har tittat desto mer har jag blivit sugen. Visst de har ett annorlunda utseende och jag tyckte först att de var jättefula men deras charm gjorde snabbt att jag ändrade mig och nu tycker jag att de är störtsköna!! Jag tycker om terrier, jag avgudar vinthundar för att de är så vackra och jag är helt tokig i pudlar och vad är en bedlington....? jo en blandning av allt detta..!!

Lilla killen föddes på Isotop´s kennel den 25 juni och till fint heter han Isotop´s Ghostbusters. Hans syskon blev snabbt sålda men lilla Buster som han har kallats var kvar. Jag har länge tittat på honom och eftersom han inte blev såld så kunde jag till slut inte låta bli att höra av mig. Han var alltså fortfarande kvar men ev. fanns det köpare på honom varav en i USA och en i Frankrike. Jag bestämde mig för att i lördags åka och titta på honom och då var det kört, vilken underbart trevlig liten kille. Ja så igår onsdag åkte jag alltså ner och hämtade honom. Kan bara säga en sak...LYCKA!!

När vi kom hem hit var det redan mörkt ute och han var lite fundersam på allt nytt. Vi hade stängt in alla våra hundar så han skulle få utforska huset i lugn och ro och det gjorde han om än lite tveksamt. Sen släppte vi ut våra hundar medans "Buster" fick sitta i mitt knä och så fort alla hade nosat igenom honom så var det full fart. Svansen gick och det är så underbart med snälla hundar som bara accepterar att det nu är en ny familjemedlem här. Älskar mina fina hundar!!

Sen var det ju det där med namnet. Buster är ju ganska vanligt och Gösta är ju ett favoritnamn från mig. Jag fick inte döpa Hampus till det när han var liten, så nu kanske....., men familjen är lite oense. Hampus vill absolut att han ska heta Buster och visst han lyssnar till Buster men ska man byta så är det ju tajm att göra det nu liksom, så just nu heter han Buster-Gösta så får vi se vart det tar vägen. Hampus hade i alla fall gjort julkort i skolan och sen hade han gjort detta fina till "Buster"

God första dag kort...hur sött var inte det..?


Han låg fint i korgen när vi åt middag...


Han tyckte Calle var riktigt bra i början, tryggt att vara hos honom



Filur försöker få igång sin nya kompis





Leksaker är kul...






Span....


Småtjejjerna var lite mer svårflörtade och de såg inte speciellt roade ut i början men sen tinade även de för hans charm...



Men efter många nya intryck blir man välidgt trött....



fortsättning följer......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar