måndag 5 september 2011

De är grymma nu..!!

Och då talar jag om Jocke och Amiga..., attans vilken form de är i just nu. Vi har varit i Krokom i helgen och tävlat och första dagen vann de hoppen och disk i agilityn och sen jättefina lopp i lagklassen. På söndagen vann de både hoppen och agilityn och de har grymma tider.. så himla kul! Jag körde Wiola och hon var också jättebra, hon rev ett hinder i hoppen på lördagen och disk i agilityn och jättebra laglopp och på söndagen satte hon en dubbelnolla, men trots att hon är på G och springer på jättebra så ligger hon ändå ca 7-8 sekunder efter Amiga...., vi måste nog skaffa styltor så benen blir lite längre.... Filur har haft småfel i alla klasser utom laghopploppet där han nollade och den klassen kom Hansesgården 2:a i och blev därmed klara för SM, tjohooooo!!!! Grattis Liza, Jocke, Sara och Karin!! Wiola och Amigas lag Bilmetro.se går som tåget och vann båda lagloppen i helgen!

Denna helg hade vi även med oss tre svarta snabba labradorer, jättesöta och duktiga vovvar. Jocke tävlade Aqui och Izi och det gick jättebra. Aqui vann ag3 på lördagen och Izi kom 4:a, i hoppen kom Izi 5:a. På söndagen kom Aqui 6:a i agilityn och 2:a i hoppen.

På lördagkvällen åt vi nästan hela gänget på restaurang och firade sm-kval och alla andra fina framgångar. Nivån var ganska låg men roligt hade vi!! Efter det blev det mys i husvagnen och på kvällen smattrade regnet på husvagnstaket och när hundarna är rastade och både två och fyrbenta kan krypa ner under täcket och ligga och titta på TV måste jag erkänna att det känns helt fantastiskt mysigt! Så förutom att jag klämde armen i packlinen på fredagkvällen och har haft ont i armen hela helgen med värsta blåmärkena så var detta en jättebra helg med många fina Bollnäsframgångar, grattis till alla!!
Mini, Aqui och Izi


Wiola och Amiga myser!


Pär, Hampus och en kompis var på bio i fredags och kollade på smurf filmen, Hampus tyckte den var jättebra. Pär, Hampus och Calle var till Furuvik på lördagen där det var familjedag, bla så uppträdde September och Petter. De hade haft en jättebra dag. På söndagen var det då äntligen dags för bandy för Pär då han var speaker på nån match uppe i Edsbyn...oj, oj, oj, snart börjar det igen....!

På förmiddagen idag när jag gick med hundar i skogen så hittade jag kantareller...tada..., ja det hör inte till vanligheterna vill jag tala om. Tror att alla hittar kantareller utom jag, men idag var det en liten gul klunga som lyste mot mig så ni kan ju bara gissa vad min lunch bestod av, mmmmmm

Ja, jag stekte dem ju så klart och så lite stuvning och vips så blev det två jättegoda mackor!!


Ikväll är det hundungdom som gäller och då ska det tränas sök. Annars tror jag veckan kommer att rulla på som vanligt med jobb, badhuset, agilitykurs och till helgen blir det agiltiy i Hofors på lördagen och på söndagen ska Bollnäs BK ha sin första officiella freestyletävling så givetvis ska det hjälpas till där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar