måndag 19 september 2011

SM-klar och Cert!!!

En riktigt härlig helg har vi haft i Ö-vik. Lite kallt på lördagen men riktigt, riktigt fint höstväder. Alltså när man åker bil upptå Norrland och det är så här fint höstväder så kan man inte göra annat än att njuta, det är så otroligt vackert!!!

Vi åkte tidig eftermiddag från Bollnäs så vi hann med ett stopp i Sundsvall på Birsta köpcentrum för lite shopping och mat. Ca 19.30 var vi framme vid stugan i Ö-vik där vi boeade in oss, åt lite god paj samt spelade kort.


På lördagen hade vi sen start men vi åkte dit i god tid så vi kunde se både klass 1 och 2 innan. I agilityklassen blev det disk för alla tre hundar. Amiga gjorde ett kanonlopp men gick ur sista pinnen i slalomen och Jocke fortsatte, Wiola var fin men hoppade av gungan så då valde jag att ta om och Filur hoppade ett hinder tillbaka från fel håll. Men för min del var det ju liksom hoppklassen som var viktig för där saknar ju Wiola en sm-pinne. Och hon satte nollan, kom 3:a och blev därmed SM-klar individiuellt för SM 2012, tjohooo!!!, lillråttan!!! Amiga gick kanonbra och vann klassen med flera sekunder och Filur gjorde nog sitt livs lopp men var så otroligt lyhörd på slutet att han hoppade ett extra hinder, sååå synd.

Nöjda och glada styrde vi bilen mot stugan där vi åt god mat (kyckling och pasta) spelade kort m.m. Det var verkligen Emelis kväll för jag tror hon vann kortspelet hela tiden och jag kom sist alla gånger utom en...., nej, jag är inte bitter.......

Wiola, Filur och Amiga myser i stugan


På söndagen hade vi sådan tur att klass 3 började. Först ut var agilityklassen där Wiola gick nolla och kom 3:a, Amiga var duktig som vanligt men Jocke tajtade en sväng för mycket och hon svängde innan hindret precis som han visade. Filur var laddad till tänderna och gick så fint ända till balansbommen då han kom på lite fel, vinglade och försökte rätta upp sig men till slut ramlade han av balansen. Det såg riktigt otäckt ut men det gick bra. Typiskt att Filur som redan tycker klätterhindren är så läskiga ska ramla av nu när han äntligen vågar ösa lite på dem...., men, men, det viktiga är ju att han inte skadade sig. Jocke valde naturligtvis att diska.

Hopploppet gick desto bättre. Det var ingen Amiga bana men hon gjorde det jättebra ändå och vann även här, Wiola var lite seg men nollade och jag vet inte placeringen och Filur satte ett jättefint lopp och kom 2:a och tog sitt livs första CERT!!

Det var killarnas prispall när Filur tog cert.....


Bästa priset var ett ben....


Nöjda och glada styrde vi hemmåt, det blev ett stopp på Fjällräven i Ö-vik och senare på Cesars för lite mat.

Väl hemma packade Jocke bara om och sen skjutsade jag ett gäng grabbar upp till Acktjärbo och Galvenskogarna där de ska vandra till på tisdag. Det var riktigt roligt att höra grabbarna i 18-19 års åldern sitta och oroa sig för björnar, vargar, kolsvarta nätter i en stuga, toalettbesök i skogen, haha, inte så tuffa då inte..... Men de får säkert roligt!! Funderade ett tag på att åka dit och spöka riktigt för dem, men jag orkar inte.

Idag är det jobb och hundarna får nöja sig med skogspromenader och lite simning. Ikväll ska jag även försöka hinna upp en sväng på hundungdoms freestyleträning, men eftersom Pär är i Umeå med jobbet så blir det mest jobb och skjutsningar för mig.

Trevlig höstruskdag allihopa!!



1 kommentar:

  1. meeen att du inte talade om att dom skulle iväg på sånt, för då hade jag lurat m Linda o åkt iväg och hälsat på lite på kvällskvisten =)

    Grattis till era framgångar !!!!!

    SvaraRadera