tisdag 30 augusti 2011

Funderar lite...


Idag när jag simmade hundarna satt jag och funderade lite över det här med träning. Jag tycker det är ganska intressant att klura lite vilken fys.träning som passa bäst för att förstärka vissa saker hos vissa hundar. Det svåra med agilityn är att tävlingssäsongen är så otroligt lång, det är liksom svårt att toppa formen till ALLA tävlingar men för det kan man ju hålla hundarna i god form hela tävlingssäsongen och toppa till det man tycker är viktigast. Våra tre tävlingshundar just nu är ju Wiola, Amiga och Filur och förra hösten gjorde jag upp en plan för deras tävlingsår i år och nu så här när säsongen snart är slut är det ganska intressant att tänka tillbaka på hur det blev. Alla tre hundarna är ju så olika men det är mycket jag är nöjd med där jag har sett resultat som jag ville. Vilken motivation till träningen hundarna än har så tror jag att starka, vältränade hundar ALLTID är en fördel, både för ork och för skaderisken.

Så även om det är tråkigt att säsongen snart är över så är det ändå roligt att lägga upp nya träningsplaner för hundarna. Det är ju denna tid man kan vila hundarna ordentligt, träna hårt samt verkligen ändra saker i sin träning. Vad det gäller hinderträning så har jag några klara mål med varje hund vad jag vill uppnå under denna vinter så att de förhoppningsvis gör ännu större framsteg på tävlingsplanerna 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar