onsdag 14 november 2012

Spårning i bilder...!

Redan onsdag, snart torsdag, veckorna bara rullar på....
 
I måndags var jag och Filur ner till Gävle. Ann fick kolla igenom honom för jag tycker fortfarande att han måttar på agilityn och även om han är undersökt många gånger blir man ju lite orolig att han ska ha ont någonstans. Ann tyckte han kändes fin men han ömmade i muskeln precis ovanför hälsenan (eller vad det heter) på båda bakbenen. Det sitter tydligen två små ben där också och för säkerhets skull röntgade vi för att se att det inte var några pålagringar eller att de hade släppts från sitt fäste men allt såg fint ut. Nu blir det massage flera gånger om dagen samt lite gymboll övningar för att stärka hans vingliga rygg lite. Simningen fick vi fortsätta med men i övrigt ska han ta det lite lungt så ömheten försvinner. Vi ska ju ner till Gävle på söndag igen på Doggie Pilateskurs som Ann håller i och då ska hon även passa på att sätta nålar och mjuka upp lite då också. Tur att hon finns vår bästaste Ann Essner!!
 
Även om kvällen blev sen så passade jag på att åka till Ikea också när jag ändå var i Gävle och köpte de sista grejerna till köket. Så nu väntar vi bara på kakelskivorna som kommer nästa vecka och när de är fastlimmade ska det faktiskt vara klart, tjohoooo!!! Helena jag lovar att lägga ut före och efter kort då...!!
 
Idag skjutsade jag Eddy till veterinären med Ozelotte då hon har fått knölar i juvret. Vi fick tid nästa onsdag för operation men veterinären tyckte det såg lovande ut så vi håller tummarna. De tar ju då även bort äggstockarna så det blir ju skönt att han slipper löpen.
 
Man är inte riktigt van vid det här milda vädret. Man är så inställd på vissa saker när det är vinter bla att man ska träna agility inne, man kan inte spåra etc. Men just nu är det ju bara att köra på. Vår bana står kvar ute och det är super, hoppas bara att det kommer en förvarning om snö så vi hinner ta in den när det är dags. Idag hjälpte Hampus mig så Dominus och Elton fick träna långa upplopp och gisses vad de drog på, så härligt att se. Tror nästan att lilla skitElton är snabbare än min fina söta Dominus...., men det får vi väl ta, roligt hade dom och duktiga var dom!!
 
Det har även blivit lite spår. Har ju mest tränat viltspår med Dominus och Elton men nu har jag även börjat lite med personspår och idag fick de pinnar utlagda i spåret. Elton gick förbi dom men Dominus var duktig att markera. Hade även lagt ut en leksak och den flög han på och sen var det race... gullhunden!! Inte ofta jag har kameran med mig ut i spårskogen men idag fick jag faktiskt några bilder, så här kommer Dominus spårning i bilder!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Elton har även fått börja simma lite mer regelbundet nu. Tycker han har blivit stor nog för det och eftersom han har en så otroligt lång rygg så känns det bra att kunna stärka upp den lite redan nu. Och så är han en hund som verkligen kräver att få arbeta annars går han oss på nerverna här hemma. Till och med Pär brukar köpa med sig hundben hem efter jobbet...., tror aldrig det har hänt förut...
 
 
Nu blir det fotboll på TV, heja Sverige!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar