söndag 25 november 2012

Draken flyg!!

Oj vad dagarna går. Fullsmockat på jobbet så man känner att man skulle behöva några timmar till per dag. Förutom det har jag tillsammans med Linn och Annika gått en Doggie Pilateskurs i Gävle. Kursen är på två gånger så på onsdag är det dags igen. Alltid kul med kurs!
 
Ozelotte har även opererat bort sina knölar i ljuvret och vet passade även på att ta bort både äggstockar och livmoder och han fick en chock när livmodern var jätteinflamerad och vägde drygt 2 kg!!!! Ozelotte har varit pigg och glad som vanligt och proverna de tog på henne innan operationen var jättefina så det är ett mysterium att det såg ut som det gjorde. Men tur att den nu är borta för den hade nog spruckit vilken dag som helst. Hon hämtar sig bra och är idag pigg och glad som vanligt även om hon mot hennes vilja måste ta det lugnt ett tag till.
 
Har även varit på rallylydnadsmöte och jag har bestämt mig för att inte sitta med i någon sektor eller någonting på klubben nästa år. Har varit aktiv i Bollnäs BK i drygt 20 år nu så det känns skönt med åtminstone ett viloår, men jag måste erkänna att när man sitter så där och pratar och planerar blir man allt sugen på att hjälpa till ett år till. Men även om man inte sitter med på papperet så kan man ju faktiskt hjälpa till ändå. Jag är ju inte så jätteduktig på att säga nej, men man märker vad mycket man hinner med sina egna hundar och familj när man inte engagerar sig så mycket i klubben...., men, men. Jag ska pröva ett år i alla fall så får vi se hur det blir nästa år.
 
Jocke och Amiga är i Vårgårda i helgen och tävlar agility. Igår kom de 2:a i hoppklassen och fick fel i agilityn och idag vann de hoppen och tror de skulle avstå agilityn eftersom det drog ut så otroligt mycket på tiden. De åker sen ner till Skåne för att imorgon gå på arbetsintervju, så här hemma håller vi tummarna.
 
I fredags åkte Pär, Hampus och jag ner till Gävle på e.m. Vi gick lite i affärer, åt en god middag och sen hade Pär bokat tid för flygsimulator som han fick av oss i julklapp förra året...., bäst att utnyttja den innan den går ut... En riktigt häftig upplevelse och jag är djupt imponerad av killen som har byggt hela grejen, vilken teknik och som Pär sa, det kändes precis som man satt i ett riktigt plan med blodtrycksgrejer på benen och allt vad det var. Han startade på Skavsta, flyg runt i Stockholm, runt i Bollnäs och snurrade runt, dök och allt möjligt för att sen landa i Söderhamn. En lyckad julklapp helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar