måndag 23 juli 2012

Rally...

Sista dagarna har fullkomligt ängnats till att få allt iordning för vår första officiella rallylydnadstävling på klubben. Alltid svårt att planera för något som man inte riktigt vet hur det funkar men det gick..., det blev en lång dag med många starter och helt suveränt duktiga funktionärer..., vi var inte många men alla slet verkligen häcken av sig så allt blev så bra som möjligt, stort TACK...! Till nästa tävling vet vi lite mer och kan ta in lite mer folk så vi kanske slipper äta lunch vid 19.30....fniss!

Anledningen till att det blev så stressigt var ju att flera av oss både skulle vara skrivare och tävla samtidigt som vi var andra funktionärssysslor också, men ingen ville ju liksom låta bli att tävla när vi nu äntligen var på hemmaplan. Och det var tur det för Bollnäshundarna fick jättefina resultat och det är så himla kul att så många redan har kommit ut på tävlingsbanan, grattis till alla!!

För egen del gick det också bra. Var helt imponerad av hundarna som typ satt i bilen hela dagen, ut och kissa, sitta i bilen, ut och tävla och vara allerta och prestera, in i bilen, ut och kissa....., in och tävla, ja ni förstår.

Dominus fick 86 p i båda sina nybörjarklasser och har nu fyra godkända resultat och eftersom det behövs tre till diplom så kan han nu sätta sin allra första titel framför namnet så nu heter han
RLD F Isotop´s Ghostbusters "Dominus", lillskrutt!

Amiga tävlade en fortsättningsklass och var inte alls på hugget, hon är superskendräktig och riktigt loj så det blev några småmissar men ändå 80 p och godkänd så då fick hon diplom i fortsättningsklassen då det var hennes tredje. Jag strök henne ur den andra.

Filur drämde till med full pott i första klassen 100 p och klassvinst och fick även han RLD F då. I andra klassen var han lika duktig men jag glömde gå på ett ställe så vi fick 10 p avdrag för fel övning men det var ju liksom inte hans fel, 90 p blev det ändå, duktig vovve!

Helt slut landade vi i soffan på kvällen, jag var så trött så jag trodde att jag skulle kräkas men samtidigt kunde jag inte somna när jag gick och la mig....hm...

Idag är allt som vanligt och jag har gjort min första jobbardag efter semestern. Ikväll blir det lite småfix med resultat etc från igår så vi kan lägga allt till handlingarna och sen sätta fart med nästa tävling som blir den 13 oktober...

Pråligt värre.....


Pär skrivare i en av klasserna....


Annika skrivare och Sara honnörsvakt..., jajamen vi fixade det mesta fast vi egentligen inte visste hur man gjorde....fniss!


1 kommentar:

  1. Grattis!!! Ett litet extra till Fille-Filur som slog till med full pott :) Grymt!! Va roligt att du fått börja tävla med Dominus oxå..ska bli kul att se honom på agilitybanan sen :)

    SvaraRadera