onsdag 11 januari 2012

Elefant på löpbandet!!

Tycker man läser överallt att folk köper träningskort/gymkort hit och dit. Så jag tänkte att jag skulle vara lite duktig och inte bara springa hundarna på vårt löpband utan även mig själv. Tänkte att jag börjar med 2x10 minuter......hm, när det inte ens hade gått 5 minuter var jag halvt dööööd.... men jag bet ihop och kämpade i 10 minuter så fick det vara bra där. Även om jag fick halvera min plan så var jag väldigt nöjd ända tills jag skulle ut och springa nästa gång för då var Hampus med och då fick jag en så fin komentar.... - Mamma du låter verkligen som en elefant när du springer...., suck och jag som tyckte jag var så spänstig..... Men en sak som är klart, det är välbehövligt i alla fall så jag ska försöka springa 1-2 gånger i veckan och eftersom jag brukar halvera allt så kanske det blir 1 gång varannan vecka i alla fall men det är ju bättre än inget.... Har man skaffat bedlingtonterrier så gäller det att ligga i..... för där går det undan...

Annars har det varit jobb och en hel del bra träningar både i lydnad och agility. Det tråkiga som har hänt är att Wiola gjorde illa sin klo och har haft jätteont. Hon har ätit medicin och nu är allt bättre även om det inte är riktigt bra än.

I helgen var vi i Kista och tävlade agility. Wiola som skulle glänsa där på för henne helt perfekt underlag (hal matta) fick ju inte vara med men Jocke skulle ju tävla med Filur och Amiga så jag följde med som åskådare.

Filur har gått jättebra och gjort sex nollade lopp av sex möjliga. Tror han kom typ 11:a, 9;a, 18:e, 11:a, 9:a och 8:a. Visst sänkte han farten för att det var halt men det var ju lika för alla. Eftersom jag inte tävlade så var jag duktig att filma alla lopp och som ni ser måttar han fortfarande vår lilla prins. Han har alltid gjort det och jag fattar inte riktigt varför. Han är kollad men nu ska vi iväg till uppfödaren (Maria OK) nästa vecka igen för att kolla igen och hittar hon inget så tror jag att jag ska kolla hans syn och visar inte det någonting så är det kanske bara så att han är väldigt noggran helt enkelt. Det är hopp hinder, speciellt på raksträckor, däck och uppfart balans som är värst, hm.... förslag??? Sen är ju kontaktfälten riktigt, riktigt risiga, men farten börjar komma nu på träning i alla fall så jag tror det kommer bli bättre.

Filurs filmer här:
Lördag: http://www.youtube.com/watch?v=Kz5f7-J_lGE&list=UUVKOgjo3UF8eHV9sbS-u3gA&index=2&feature=plcp

Söndag: http://www.youtube.com/watch?v=UrCefpY6Ors&feature=related

Amiga var det helt katastrof med, hon halkade och blev arg när hon inte kom frammåt och då tog hon i mer och halkade ännu mer. Lördagens lopp var katastrofala, hon var flera sekunder efter vinnaren och hon gjorde inga jättedåliga lopp det var bara det att hon inte kom frammåt. Jag tyckte nästan att vi skulle stryka henne på söndagen men vi åkte och vips så hade hon riktigt bra fäste helt plötsligt, eller åtminstone bättre. Hon nollade två lopp och fick en 1:a och 2:a placering. Men bästa loppet var nog hopploppet där hon fick en vägran framför ett hinder för hon tajtade för mycket och förlorade både tid och fick fel, men bra var det. Lägger inte ut Amigas filmer från lördagen för de var verkligen inget att se hon bara slirade, men söndagens kommer här:

http://www.youtube.com/watch?v=YY9fvl_jOoM&list=UUVKOgjo3UF8eHV9sbS-u3gA&index=3&feature=plcp

Nu blir det lite halvfart på agilityn för vår del ett tag. Ska försöka ta tag i Amigas lydnadsträning lite för jag har ju anmält henne till lyd 3 i Rättvik första helgen i februari....hm..., många saker att träna på tills dess..

Ikväll blir det rallylydnadsträning och till helgen ska jag och Wiola (om hon kan för sin tass) gå freestyle kurs..., ja, roligt att variera träningen tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar