tisdag 26 april 2011

Egen tid..!

Då var Hampus och jag själva hemma då, de tre stora grabbarna + två kompisar till Calle har dragit iväg till Turkiet på lite skön semester. Hoppas, hoppas nu att de får fint väder så de kommer hem bruna och utvilade!!

Det är väldigt mycket jobb för min del denna vecka, både med dagishundar, pensionatshundar då många har påsklov och klippningar, tror att alla Bollnäs hundar med omnejd vill bli vårfina just nu, i och för sig är det lika varje år, när solen och värmen kommer så åker pälsarna av, men det är härligt, hundarna blir så otroligt glada och pigga!! Nackdelen när Pär är borta är ju att man inte kan låta han göra lite av mitt jobb, tex. ta emot hundar på kvällarna, kvällsrasta etc, hihi... men med bra planering så får jag nog ihop allt.

Lycka är ju att ha en egen agilitybana hemma på tomten, igår fick jag trots ont om tid ihop ett jättebra träningspass med både Wiola, Waldemar, Amiga och Filur. Alla hundar gick kanonbra och nu bara längtar jag tills helgen då Hampus och jag + sju hundar ska ut på turné... På lördagen är det lagklass i Märsta-Sigtuna där Wiola och Amiga är med i Bilmetro.se och Filur i Team Hansesgården och på söndagen ska Filur tävla ag 1 och ho 2 i Alunda. Vi ska bo på ett vandrarhem i Gimo så en riktigt mysig helg tror jag nog att vi får.

Nog för det är tomt när tre i familjen är borta men det är väldigt, väldigt mysigt med egentid också. Att bara rå om bästaste lilla Hampus helt själv det är mysigt det. När vi satt och pratade lite om vilken mat vi skulle äta i veckan så kom Hampus med förslag att vi skulle äta Max mat till lunch en dag och till middag ville han ha Tai mat och då skulle vi ta med den till stugan och äta där....mmmm, låter som ett bra förslag, tur att Hampus också tycker om att sitta i stugan och njuta, så vem vet, är vädret fint så kanske det blir Tai mat i stugan ikväll. Men först blir det jobb, trevlig dag allihopa!!

Bästa platsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar